Kérjük figyelmesen olvassa el jelen Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF) az AVTO LADA Kft. (továbbiakban: szolgáltató) és az általa www.avtolada.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (továbbiakban: ügyfél, megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Az ÁSZF minden jogi ügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.avtolada.hu weboldalon keresztül történik. A vásárlással egyidejűleg a Megrendelő nyilatkozik arról, hogy az ÁSZF -et megismerte és annak minden pontját magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Megrendelő által a vásárlás során elfogadott ÁSZF iktatásra nem kerül, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, amelyet rendszerünkben elektronikusan nyilvántartunk. A weboldal működésével, a rendelés és szállítás általános folyamatával kapcsolatosan itt, valamint vevőszolgálatunkon (Tel: 06 30 955 7555, e-mail: info(kukac)avtolada.hu) tájékozódhat. Amennyiben nem ért egyet és nem fogadja el jelen ÁSZF -et, úgy kérjük, hogy ne vásároljon a weboldalról.
Szolgáltató:
· AVTO LADA Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
· 6763 Szatymaz, Rózsa utca 14.
· Cégjegyzékszám: 06 09 006915
· Adószám: 12486199-2-06
· EU adószám: HU12486199
· Telefonszám: +36 30 955 7555
· E-mail cím: info@avtolada.hu
· Honlap: https://www.avtolada.hu/
A Weboldal (www.avtolada.hu) általános szerződési feltételei a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Megrendelő között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a mindenkor hatályos magyar jogszabályok irányadóak:
• az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII tv.,
• az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv.;
• az 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: új Ptk.);
• a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet;
A fent említett dokumentumok rendelkezései külön kikötés nélkül is irányadóak!
A weboldalon keresztül leadott megrendelés elektronikus úton lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon (IV. A rendelés menete pontban). Az oldal szolgáltatásainak jelentős része minden felhasználó számára regisztráció nélkül is elérhető.
Az ügyfél a megrendelését szabadon módosíthatja, illetve törölheti addig, amíg a megrendelés státusa nem vált teljesítettre. Erre lehetősége van telefonos elérhetőségünkön: +36 30 955 7555, illetve e-mailben a rendelést követő munkanapon 10:00-ig. A felek között magyar nyelven létrejött áru vásárlási szerződés írásba foglaltnak minősül, a számla kiállításával. Ezt a Szolgáltató iktatja, és 5 évig megőrzi.
A főoldalon található „A fiókom” gombot megnyomva, és az ott található adatlapot kitöltve (E-mail cím megadása) kerülhet sor a regisztrációra. Fontos, hogy hibátlanul kitöltött adatokat és valós e-mail címet adjon meg, hiszen ez lesz szükséges az újbóli belépéshez. Az oldal az e-mail cím és jelszó megadását követően automatikusan belép a fiókadatokhoz.
Az ügyfél a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
A főoldalon A fiókom menüpont kiválasztásával és bejelentkezési adatok megadásával elérhető az ügyfél saját fiókja. A címek menüpontot kiválasztva itt tudja megadni a Szállítási és Számlázási címet. A szolgáltató az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelmekért, illetve egyéb problémáért semminemű felelősséget nem vállal. A szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az ügyfél jelszavát elfelejti, vagy illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okokból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a fiókadatok, illetve címek linkekre kattintást követően van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a „leírás”, illetve „további információk” tartalmazza. Az Avto Lada Kft. megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő szöveges és képi információkat, azonban azok megváltozhatnak, elírást tartalmazhatnak. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét a „Kapcsolat” menüpontban találja.
A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely, ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítási költséget.
A weboldalról megrendelhető termékek árváltozásának jogát a Szolgáltató fenntartja abban az esetben is, ha a vásárlási folyamat során történik ármódosítás. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követen lehetséges. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Például a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibásan megjelenő áron szállítani. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt a megváltozott adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, akkor egyszerűen kattintson a „Fizetés” gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy elegendő bejelentkeznie a regisztrációkor megadott e-mail címmel és jelszóval. Fontos, hogy ebben az esetben is ellenőrizze a szállítási és számlázási címet! Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén töltsön ki minden kötelező mezőt (*-al jelölt), adja meg pontos számlázási és szállítási címét. A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot, valamint fizetési módot.
Figyelem megrendeléskor megjelenő szállítási díjak esetenként eltérhetnek a valóságtól, így előfordulhat, a csomag összeállítása után módosítást hajtunk végre (mind pozitív mind kedvezőtlen irányban). Amennyiben az árváltozás a vásárló számára kedvező, úgy a csomag automatikusan postázásra kerül, ha az összeg a megrendeléskor szereplőnél magasabb lenne a valóságban úgy a vásárló jóváhagyása szükséges a csomag futárnak való átadása előtt. Erről minden esetben tájékoztató emailt küldünk. A megváltozott feltételeket a vásárlónak minden esetben el kell fogadnia, ezt válasz e-mailben vagy telefonos elérhetőségünkön teheti meg. Ha a visszajelzés 3 munkanapon belül nem érkezik meg, abban az esetben a rendelést automatikusan töröljük.
Vannak olyan termékek, amelyek méretük, súlyuk vagy törékenységük miatt nem szállíthatóak egyik futárszolgálattal sem, ebben az esetben telefonos egyeztetés szükséges az áru átvételével kapcsolatban. Cégünk jelenleg főként Magyar Posta Zrt.-vel dolgozik, de további szállítmányozó cég kínálata is elérhető, ezekről a csomagküldő szolgáltatókról bővebben az avtolada.hu/szallitas -oldalon olvashat. Társaságunk nem zárkózik el más csomagszállító cégtől, amennyiben a Vevő kívánja megrendelni a saját költségére a csomag elszállítását vállaljuk, a csomag telephelyen történő átadását a szállítónak. Tekintettel arra, hogy egyes termékeink „amorf, alaktalanok” – például: sárvédők – nem garantáljuk, hogy téglatest alakú „doboz formájú” csomagot tudunk összeállítani, melynek következtében a megrendelt csomagszállító nem tudja felvenni az árut. Ebből adódó extra költségekért semminemű felelősséget nem vállalunk.
Ha egyetért a kosár tartalmával, és elfogadja a fentebb felsorolt tényezőket, akkor kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra, így az Ügyfél részére fizetési kötelezettség keletkezik.
www.avtolada.hu/szallitas – Tájékoztató jelleggel feltüntettük, hogy körülbelül miként alakul egy csomag szállítási költsége.
Ha az Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön-külön kerülnek megállapításra. Amennyiben az Ügyfél 2. vagy további azonos napon leadott, vagy még nem visszaigazolt (“Csomagolás alatt”) rendelését jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket. A már „Csomag összeállítva, futárra vár” státuszú megrendelések utólagos összevonására nincs mód. A szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja. Ezen módosítás a már megrendelt (Csomag összeállítva, futárra vár) termékek vételárát nem befolyásolja. 300 cm-t meghaladó összkerületű (szélesség + hosszúság + magasság) csomagok értékhatártól függetlenül minden esetben külön díjszabás szerint kerülnek elszámolásra.
A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található elérhetőségek valamelyikén. A csomag futárcégnek való átadásától számítva cégünknek a szállítási sebességre nincs ráhatása, az egyértelműen a futárcég hibájából származó esetleges szállítási késedelmek miatt cégünk nem tud felelősséget vállalni, ezzel kapcsolatos reklamációikat a futárcégnél tehetik meg.
Kiszállítási idő a szállítási módtól és termék elérhetőségtől függően: 1-10 munkanap. Raktáron lévő termékeinket 1-3 munkanap alatt, míg utánrendelhető termékeket a beszállítóktól függően átlagosan 10 alatt szállítunk ki. A szállítási idő ennél hosszabb lehet beszerzési nehézségek esetén. Ilyen esetben a vásárlót emailben és/vagy telefonon tájékoztatjuk a várható szállítási időről.
Minden rendelésről e-mailben automatikus rendszerüzenetként visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap – mely tartalmazza a rendelés azonosítóját, rendelés dátumát, megrendelt termékek listáját, árát, darabszámát és a kosár szállítási költséggel növelt végösszegét. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag értesíti az ügyfelet, hogy a megrendelése a cégünkhöz megérkezett, rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az illetékes eladó munkatársa felé. Tehát nem minősül a Szolgáltató és a vásárló között létrejött szerződésnek! Ez a számla kiállításával jön létre.
A megrendelés elküldése előtt fontos az adatok ismételt ellenőrzése, hiszen a számla az ott megadott adatok alapján kerül kiállításra, illetve a csomag is a megadott szállítási címre fog érkezni. Amennyiben az ügyfél a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban mégis hibát észlel azt azonnal köteles jelezni a szolgáltató felé. Az adatbeviteli hibák miatt keletkező esetleges károkért Szolgáltató nem vállal felelősséget, az esetleges anyagi felelősség a hiba kijavításának mértékéig a vásárlót terheli.
A megrendelés elküldése mindkét fél (eladó és vevő) számára kötelezettségeket von maga után. Egyrészről a vásárló a megrendelt áruk és szolgáltatások ellenértékét a választott fizetési módtól függően köteles megfizetni. Szolgáltató részéről a kosár tartalma és értéke a megrendelés pillanatában ajánlattételnek minősül.
Szerződés létrejötte: A Szerződés elektronikus úton létrejöttnek minősül a teljesítés megkezdésével egyidőben. Ez az időpont a Szolgáltató általi rendelésvisszaigazoló email (“Csomag összeállítva, futárra vár” státuszértesítő email) kiküldésének ideje. A visszaigazoló email tartalmazza a megerősítést, hogy a rendelt termék van raktáron, és a teljesítés megkezdődött. Ettől az időponttól számítva a Szolgáltató magára nézve kötelezőnek tekinti az ÁSZF-ben foglalt módon a rendelés teljesítését. Ehhez adott esetben szolgáltatásokat vesz igénybe, (pl. futárszolgálat) így az ehhez tartozó költségek megtérítését akkor is követelheti a Vásárlón, ha Vásárló a Szerződésben meghatározott kötelezettségeinek valamilyen módon nem tesz eleget (pl. csomagját a kiválasztott csomagponton nem vette át, adatbeviteli hibát ejt, stb), vagy a teljesítés a Szolgáltató hatókörén kívül eső okokból nem valósult meg.
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy 18. életévét betöltötte.
Ezzel kapcsolatban a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötelezettsége alól, ha 72 órán belül nem kapja meg a szolgáltatótól a „Rendelését felvettük” státuszú visszaigazoló e-mailt.
Webáruházunkban lehetőség van banki átutalásos és utánvétes fizetésre is. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy, amennyiben lehetséges bankkártyával a küldemény kézbesítőjének.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, fel nem szerelt, újra eladható állapotban, sértetlen gyári csomagolásban minden tartozékával együtt, akkor a szolgáltató nem köteles az áru ellenértékét visszatéríteni, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkretételét, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő a fogyasztó.
A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.
Amennyiben a termék külső csomagolásán is látható módon a szállítás során megsérült, emiatt a postai kézbesítő / futár jelenlétében a vásárló megtagadhatja a csomag átvételét. A szállítási sérült termék csomagreklamációjával kapcsolatban avtolada.hu/szallitas oldalon tájékozódhat bővebben.
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról (http://www.nfh.hu/).
Az alkatrészek beszereléserkor történő koszosodás, zsírosodás, felületi sérülések stb. az elállás jogának kizáró feltételei, minden más esetben a vásárlónak a csomag kézhezvételétől számítva 14 nap áll rendelkezésére az elállásra. Panaszügyintézés üzletünkben történik nyitvatartási időben (lásd: nyitva tartás), az elbírálásra a szolgáltatónak a bejelentéstől számítva 30 nap áll rendelkezésére.
Fogyasztót megilleti a jog, hogy a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát az ÁSZF-nek megfelelően. Amennyiben ezt a szándékát addig adja szolgáltató tudtára, amíg a csomag az üzletünkben tartózkodik, úgy az előre utalás esetén az áru ellenértékét 3 munkanapon belül visszatérítjük. Akkor ha a terméket már a futárszolgálatnak átadtuk és a vásárló ezután szeretne élni az elállás jogával a Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a feladott csomagot. Ebben az esetben a szállítási költség a vevőt terheli annak ellenére, hogy a csomagátvétel meghiúsult. Az elállás mindaddig költségmentesen illeti meg a vevőt, ameddig a csomagjának státusza „Csomag összeállítva, futárra vár”-ra nem vált.
Az átvételtől számított 30 napon belül: bizonyíthatóan a Szolgáltató vagy gyártási hibából eredő panasz orvoslására választható opció a termék vételárának visszakövetelése. Ha megrendelt termék vagy eszköz az Ügyfél által felhasználni kívánt gépjárművel nem kompatibilis, Szolgálató nem vállal felelősséget és ebben az esetben a vásárló élhet az elállás jogával, amennyiben ….. pontban szereplő kizáró feltételek nem teljesülnek.
Még be nem épített terméket, azonban a fogyasztónál tárolás során megsérült (beázott, égett, roncsolt, törött, megrágott, stb) és hiányos állapotban lévő termékeket nem tudunk sem cserélni sem visszavenni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő fizikai mindennemű sérülés a jótállás elvesztésével jár.
A terméket csak eredeti formájában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza. A visszaküldéssel kapcsolatos tennivalókhoz keresse fel ügyfélszolgálatunkat, amennyiben a garancia érvényesítési szándékáról az ügyfel előre nem tájékoztat minket, csomagátvételt megtagadjuk. Továbbá utánvéttel visszaküldött csomagot sem áll módunkban átvenni.
A visszatérítés során az eredeti vételárat (vagy indokolt esetben ennek a szállítási díjjal csökkentett összegét) banki átutalás formájában visszautalja a Fogyasztónak
· a termék (eredeti csomagolásában),
· az eredeti számla
· és a beépítésről hivatalos szerelő/szerviz által kiállított számlának másolata
visszaérkezését követően maximum 30 napon belül.
A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Amennyiben bárminemű kérdése merülne fel keresse, pontos információkért ügyfélszolgálatunkat.
Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját felelősségére használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezethet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Ügyfelek által a weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
Amennyiben a felhasználó a Avto Lada Kft. weboldalán kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Amennyiben a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Miután cégünk weboldala szerzői jogi műnek számít, így tilos az itt megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének a magáncélú felhasználáson túli felhasználása – például adatbázisban történő tárolása, adathordozóra mentése, továbbadása, közzé- vagy letölthetővé tétele, kereskedelmi forgalomba hozatala – a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül.
Az avtolada.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozás feltüntetése mellett lehetséges.
A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon megjelenő valamennyi grafikának és egyéb anyagoknak, a weboldal elrendezésének, a felhasznált szoftveres és egyéb megoldásoknak, ötleteknek, illetve azok megvalósításának.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek használatára, hasznosítására. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére beleértve: a domain-neveit, az azokkal képzett másodlagos domain-neveket, valamint az internetes reklámfelületeit.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a tartalmak engedély nélküli felhasználása esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg, melynek mértéke képenként bruttó 50.000 Ft, illetve szavanként bruttó 10.000 Ft, melyet jogi úton érvényesítünk.
Az Avto Lada Kft. ügyfelei a cég termékeivel, szolgáltatásaival és tevékenységével kapcsolatosan az alábbi módon teheti meg.
a. Üzletben:
Hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató lehetőségeihez mérten az üzletben azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a panasz jellege miatt az azonnali kivizsgálás nem lehetséges, vagy az ügyfél a panaszkezeléssel nem ért egyet, akkor a szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát átadja az ügyfélnek. A panasz kivizsgálására a szolgáltatónak 30 nap áll rendelkezésére, kimeneteléről az ügyfelet a jegyzőkönyvben megadott elérhetőségein értesíti.
b. Telefonon vagy e-mailben:
Telefonon vagy e-mailben közölt ügyfél szóbeli vagy utóbbi esetben írásbeli panaszát a szolgáltató egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti elő. Ezt az azonosítószámot a Szolgáltató az ügyféllel köteles közölni. A Szolgáltató a panaszt köteles a beérkezéstől számított 30 napon belül kivizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panasz a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak fenn az Ügyfél számára:
a. Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásrálók könyve a Szolgáltató üzletében elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
b. Panasztétel a területileg illetéskes békéltető testülethez a termék minőségével, biztonságával és termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél:
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
c. Panasztétel a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál. A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.
A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.
d. Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.
Az Avto Lada Online áruház működő információs rendszere, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon naprakész vírus védelmi szoftvereket és telepítse készüléke operációs rendszeréhez tartozó biztonsági frissítéseket. A weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
A szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani.
Kelt.: Szatymaz, 2020.07.01